VALMENTAJAKSI SEURALLE

Uimaseuramme kaipaa jatkuvasti lisää valmentajia toimintaansa. Voit päättää valmennatko vakituisesti vai oletko mielummin sijaisrekisterissä, jolloin sinut kutsutaan valmentamaan, kun ryhmissä tulee akuutti tilanteita, vaikka sairastumisen vuoksi. Uintitausta ei ole pakollinen, mutta kerrothan siitä meille!

Johtokunta vahvistaa vuosittain valmentajille tarjoamansa edut.

Mitä tarjoamme?
  • Koko seuran tuen. Tukenasi oman ryhmän kanssa on ensisijaisesti ryhmäsi vastuuvalmentaja.
  • Koulutamme valmentajamme
  • Etuudet, mm. palkkio, maksuttomia pääsyjä itse uimaan ja kilometrikorvauksen valmennuksista ja koulutuksista.

Jos olet kiinnostunut valmentamaan seurassamme, ilmoittaudu mukaan: https://valkeakoskenuimaseura.jopox.fi/lomakkeet/505/seuralle-valmentajaksi

Rikosrekisteriotteen tarkistaminen

Toukokuussa 2014 voimaan tullut laki lasten kanssa toimivien vapaaehtoisten rikostaustan selvittämisestä (148/2014) koskee lasten parissa tehtävää vapaaehtoistyötä. Se antaa toiminnan järjestäjälle, kuten yhdistykselle tai elinkeinonharjoittajalle, mahdollisuuden tietyin edellytyksin selvittää vapaaehtoisen rikostausta.

Tarkistamme uusilta valmentajilta rikosrekisterin ennen valmennuksen aloittamista. Valmentajan tulee antaa seuralle suostumus rikosrekisteriotteen hakemiselle. Tarkistamme rikosrekisteriotteen, koska kaikkia valmentajat ovat tekemisissä lasten ja nuorten kanssa. Rikosrekisteriotteen hakee ja tarkistaa seuran puheenjohtaja ja kustannuksista vastaa Valkeakosken uimaseura. Johtokunta on on hyväksynyt ohjeen alaikäisten henkilökohtaisen koskemattomuuden turvaamiseksi, jossa johtokunta on linjannut, että mikäli otteessa on merkintä määritellyistä rikoksista, henkilö ei voi toimia vapaaehtoisena Valkeakosken uimaseuran tehtävissä, joihin kuuluu lasten ja nuorten kanssa toimimista.

Rikosrekisteriotteen tarkistaja on vaitiolovelvollinen rikosrekisteriotteelle merkityistä tiedoista. Vaitiolovelvollisuus jatkuu myös sen jälkeen, kun otteen tarkastaja ei ole siinä tehtävässä, jossa hän on tiedon saanut. Vaitiolovelvollisuuden rikkominen on säädetty rangaistavaksi. Tarkistamisen jälkeen ote tulee välittömästi toimittaa vapaaehtoiselle. Jos otetta ei saada kuukauden sisällä toimitettua niin se tulee hävittää luotettavalla tavalla.

Rikosrekisteriote toimitetaan hakemuksessa ilmoitetulle toiminnanjärjestäjän yhteyshenkilölle. Yhteyshenkilö ei saa ottaa jäljennöstä vaan ainoastaan tehdä merkinnät otteen tarkistamisesta ja sen tunnistetiedoista. Tunnistetiedot ovat: Vapaaehtoisen täydellinen nimi, syntymävuosi, milloin ote on myönnetty ja tarkastettu.

Alaikäisten turvallisuutta koskevissa kysymyksissä vastuuhenkilöksi on nimetty uimaseuran puheenjohtaja. Johtokunnan yhteystiedot löydät täältä.

Valmentaja sitoutuu lukemaan uimaseuran: Ohje alaikäisten henkilökohtaisen koskemattomuuden turvaamiseksi
Valmentajan suostumus rikosrekisteriotteen tilaamiselle: Rikosrekisteriote, vapaaehtoisen suostumus