Kuvauslupa osana markkinointia

Uimaseura on ottanut käyttöönsä ilmoittautumislomakkeilla kuvausluvan. Huoltaja voi halutessaan antaa luvan, että Valkeakosken uimaseura ry:n toimeksiannosta valokuvaaja kuvaa alaikäistä uimaria erikseen, huoltajalle kirjallisesti ilmoitettavana ajankohtana. Toisinaan valokuvaajana voi toimia seuran valmentaja. Huoltaja hyväksyy luvan antamisella, että Valkeakosken uimaseura käyttää valokuvia uimaseuran omilla kotisivuilla (valkeakoskenuimaseura.jopox.fi) ja sosiaalisessa mediassa (Facebook ja Instagram). Huoltaja voi halutessaan rajata luvan koskemaan vain joitakin edellä mainituista. Rajaukset tulee antaa kirjalliset ilmoittautumisen yhteydessä.

Kuvissa lapsi esitetään aina myönteisessä valossa ja seuran toimintaan liittyvissä tilanteissa, kuten harjoituksissa, kilpailuissa tai muissa seuran tapahtumissa. Huoltaja luovuttaa lupaa antaessaan Valkeakosken uimaseura ry:lle kaikki oikeudet käyttää valokuvia korvauksetta toiminnassaan, eikä huoltaja tule pyytämään korvauksia kuvien käytöstä nyt eikä myöhemmin. Kuvan julkaisemisen yhteydessä ei mainita lapsen nimeä tai muita henkilötietoja. Huoltajana ymmärrän, että Valkeakosken uimaseura ei voi vaikuttaa siihen, että kuvat saattavat päätyä hakukoneisiin, kun ne julkaistaan uimaseuran eri kanavissa.

Suostumuksen voi peruttaa milloin tahansa kirjallisesti. Lupa peruutetaan Valkeakosken uimaseuran olemassa olevalla kuvausluvan peruutus - lomakkeella. Luvan peruutus toimitetaan seuran puheenjohtajalle. Suostumus kuvan julkaisemiseen on voimassa, vaikka uimari ei ole enää mukana Valkeakosken uimaseuran toiminnassa, ellei suostumusta peruta erikseen aiemmin mainittujen peruutusohjeiden mukaisesti. Peruutus koskee uusien kuvien ottamista ja käyttämistä Valkeakosken uimaseuran www- sivuilla ja/tai sosiaalisessa mediassa (Facebook ja Instagram). Mikäli huoltaja haluaa peruuttaa myös luvan käyttää myös aiemmin otettuja kuvia, tulee huoltajan tai täysi-ikäisen uimarin listata lupaa peruuttessa selvästi, mitä kuvia se koskee.

Kuvausluvan peruutus (koskee ainoastaan markkinointi kohtaa): Kuvausluvan peruutus

Kuvauslupa osana opetusta

Uimaseura on ottanut käyttöönsä ilmoittautumislomakkeilla kuvausluvan. Huoltaja voi halutessaan antaa luvan, että Valkeakosken uimaseura ry:n valmentajat voivat käyttää harjoitusten osana videokuvaamista. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että valmentaja voi opetustilanteessa kuvata (videoida) uimarin uintia ja tämän avulla kertoa uimarille mitä hänen tekniikassaan tulisi kehittää. Tämä auttaa uimaria paremmin ymmärtämään paremmin omaa tekniikan kehitystään. Kuvaaminen tapahtuu valmentajan omalla puhelimella. Kun video on näytetty uimarille valmentaja poistaa videon puhelimestaan. Kuitenkin video poistetaan viimeistään silloin, kun harjoitukset, jossa video on kuvattu, ovat loppuneet. Jos uimari itse haluaa videon itselleen, voi valmentaja sen lähettää uimarin omaan puhelimeen.

Kuvauslupa, joka koskee opetusta niin voidaan peruuttaa suoraa ryhmänvastuuvalmentajalle kirjallisesti sähköpostilla. Mainitse sähköpostissa uimarin nimi, ryhmä sekä se, että haluat peruuttaa kuvausluvan osana opetusta.